The Voice | Magic FM&TV | Витоша | Веселина
гледай слушай

Най-здравословните храни

08.06.2016
Специалисти съветват да включваме в дневното си меню поне някои от храните, посочени по-долу, за да подобрим общото състояние на организма си

Есперти съставиха списък с най-здравословните храни на всички времена. Съветът на специалистите е, да включваме в дневното си меню поне пет от тях, за да подобрим общото състояние на организма си.

Ето някои от препоръчителните храни:

Авокадо - подобрява съдовата функция на организма и здравето на сърцето. Осигурява още близо 20 основни здравословни хранителни вещества, включително фибри, витамин Е, витамини от групата В, както и фолиева киселина.

Лук - има антиалергично, антихистаминово, противовъзпалително и антиоксидантно действие. Освен това са е особено богат на кверцетин - антиоксидант, който мнозина смятат за "естествен антихистамин."

Чесън - богат е на манган, калций, фосфор, селен и витамини В6 и С. От полза е както за костите, така и за щитовидната жлеза.

Спанак - богат е на витамини, минерали и антиоксиданти, включително фолиева киселина, витамин А, желязо, калий, калций, цинк и селен. Съдържа флавоноиди, които защитават тялото от свободните радикали, като същевременно предлага противовъзпалителни ползи и антиоксидантна подкрепа на организма.

Лапад - намалява оксидативния стрес в клетките, докато се бори с възпаленията. Други фитонутриенти в него се борят с рака.

Домати - отличен източник на лутеин, зеаксантин, витамин С, както и витамини А, Е и витамини В, калий, манган и фосфор. Доматите са особено концентриран източник на ликопен - антиоксидант, който може значително да намали риска от инсулт и рак.

Гъби - отличен източник на антиоксиданти. В допълнение, някои от най-мощните имуностимулиращи агенти идват от гъбите и това е една от причините, поради които те са толкова полезни за превенция и лечение на рак.

Карфиол - добър източник на витамин К, протеин, тиамин, рибофлавин, ниацин, магнезий, фосфор, фибри, витамин В6, фолиева киселина, пантотенова киселина, калий и манган.

Ядки - съдържат много витамини А, Е и група В, а също така много микроелементи: калий, калций, фосфор и желязо. Помагат в битката със свалянето на излишните килограми.

Сьомга - осигурява омега-3 мастни киселини, полезни за сърдечно-съдовата система, психическото и поведенческото здраве, както и за цялата човешка храносмилателна система. Смята се, че рибата намалява риска от преждевременна смърт.

Яйца - съдържат "пълни протеини," което означава, че в тях има всички незаменими аминокиселини. Яйцата също така носят на организма лутеин и зеаксантин за здравето на очите, холин за мозъка, нервната и сърдечно-съдовата системи, както и естествено срещащ се витамин B12.

Пилешко месо - отличен източник на протеини, витамини от група В, селен, фосфор и холин. Той осигурява всичко това плюс изненадващо разнообразие от допълнителни хранителни вещества, като например естествената аминокиселина, наречена цистеин.

Тиква - съдържа впечатляващо количество витамин К. Съдържанието на витамин А, мощен антиоксидант, е от полза за кожата, очите и лигавиците, като пази тялото и от някои видове рак. Тиквата е богата и на витамините С, Е, от групата В, калций и магнезий.

Сладки картофи - богати на бетакаротин - антиоксидант, който подпомага имунната система и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания и рак. Помагат и за регулиране на кръвната захар.

Зехтин - понижава риска от сърдечно-съдови заболявания и дори може да намали нивата на инсулина и да контролира кръвната захар, което пък сваля риска от диабет тип 2.

Червено цвекло - с високо съдържание е на витамин С, фибри и важни минерали като калий, който е от съществено значение за здрави нерви и мускули, както и манган, който е полезен за костите, черния дроб, бъбреците и панкреаса. Цвеклото съдържа и фолиева киселина, която помага за намаляване на риска от вродени дефекти.

Киви - богато е на фитонутриенти, които защитават човешкото ДНК от свободните радикали, кивито също така е отличен източник на витамини C и E, както и на бета-каротин. То е добър източник на фибри, калий, магнезий, мед и фосфор. Доказано, консумацията на киви подобрява настроението.

Нар - известен е със своята антиоксидантна активност. Той убива раковите клетки, като също така противодейства на възпаленията. Особено полезен е за страдащите от артрит.

Малини - съдържат концентрирани количества фитохимикали, които засилват имунитета, предотвратяват рак и сезонни алергии и пазят сърцето.

Канела - мощен антимикробен агент, който подобрява антиоксидантната защита на организма. Доказано, канелата убива Е.коли и много други бактерии. Предотвратява инфекции на пикочните пътища, кариес и заболяванията на венците, като контролира и нивата на кръвната захар.

Кимион - полезен е за храносмилането и производството на енергия, като може да подобри гликемичния контрол при хора с диабет тип 2. Подобрява паметта и работи срещу стреса.

Куркума - съдържа куркумин, който има антиоксидантни, противовъзпалителни и противоракови свойства.

/М.Е./

 

В момента Честито 12:00 - 15:00
  • Peggy Zina Ime Kala 14:22 в момента
  • Nikolay Slaveev Makedonsko Devoyche 14:17 Предишна
  • Andrea Vsichko Mi Day 14:13 Предишна
  • Dragana Mirkovic Oprosti Za Sve 14:09 Предишна
  • Kali Kakva Sam Luda 14:05 Предишна
  • Amar Gile Apokalipsa 13:59 Предишна
  • Slavi Trifonov Frenskata Gimnaziya 13:54 Предишна
  • Giannis Ploutarxos Giati Exo Esena 13:52 Предишна
  • Krum, Emilia Edno Sboguvane 13:48 Предишна
  • Boban Zdravkovic Ne Dolazi 13:38 Предишна

Програма

10:00 - 12:00 ВИП зона

12:00 - 15:00 Честито

15:00 - 18:00 Усмивки с Деси

18:00 - 19:00 Най-добрият микс от песни

19:00 - 23:00 Честито