Отпада удостоверението за липса на задължения – администрациите ще обменят информация служебно 11 април, 2025

Отпада удостоверението за липса на задължения – администрациите ще обменят информация служебно
Снимка: unsplash.com

Да отпадне изискването за издаване на удостоверение за липса на задължения – това предвиждат законодателни промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), внесени от коалицията ПП-ДБ в Народното събрание. Според проекта, информацията ще се обменя служебно между администрациите, в съответствие със Закона за електронното управление.

В момента Националната агенция за приходите (НАП) издава хиляди удостоверения всяка година, които често се изискват от публични институции, банки, частни съдебни изпълнители и други доставчици на обществени услуги. Вносителите посочват, че част от държавните органи продължават да изискват тези документи, въпреки че това противоречи на принципите на електронното управление.

С промените се цели намаляване на административната тежест и трансформиране на удостоверенията в вътрешни административни услуги.

Предлага се и по-широко използване на системата по Закона за местните данъци и такси, така че информацията за липса на задължения да се предоставя служебно от всички 256 общини.

Допълнително, със законопроекта се предлага възможност за електронно връчване на съобщения по ДОПК, чрез системата за електронно връчване, което ще ускори комуникацията между гражданите, бизнеса и администрацията.

За още новини – слушай радио Веселина – най-добрият микс от песни!
 

Хороскоп Виж всички

Новини

Нотификация