Клиенти, не плащайте, ако не получите касова бележка 13 юни, 2024
От 1 януари 2024 г. клиентите имат право да задържат плащането си към търговеца, докато не получат касова бележка. Промяната в Закона за ДДС цели да защити потребителските права, да противодейства на укриването на приходи и да гарантира лоялна конкуренция.
Ето какви са ползите от задържането на плащане:
- Защита на правата: Касовата бележка е доказателство за покупката и ви дава право на рекламация, връщане или замяна на стоката, ако е дефектна или опасна.
- Борба с некоректните търговци: Задържането на плащането може да обезкуражи търговците от укриване на приходи чрез не издаване на касови бележки.
- По-справедлива конкуренция: Когато всички търговци издават касови бележки, това създава равни условия за конкуренция и стимулира лоялното поведение.
Какво да правите, ако търговецът не ви издаде касова бележка:
- Задръжте плащането: Не се чувствайте длъжни да плащате, ако не получите касова бележка.
- Поискайте касова бележка: Учтиво напомнете на търговеца за вашето право на касова бележка.
- Подайте сигнал в НАП: Ако търговецът не ви издаде касова бележка или издадената бележка е фалшива, можете да подадете сигнал в НАП.
За още новини – слушай радио Веселина – най-добрият микс от песни!