Клиенти, не плащайте, ако не получите касова бележка 13 юни, 2024

Клиенти, не плащайте, ако не получите касова бележка
Снимка: БГНЕС

От 1 януари 2024 г. клиентите имат право да задържат плащането си към търговеца, докато не получат касова бележка. Промяната в Закона за ДДС цели да защити потребителските права, да противодейства на укриването на приходи и да гарантира лоялна конкуренция.

Ето какви са ползите от задържането на плащане:

  • Защита на правата: Касовата бележка е доказателство за покупката и ви дава право на рекламация, връщане или замяна на стоката, ако е дефектна или опасна.
  • Борба с некоректните търговци: Задържането на плащането може да обезкуражи търговците от укриване на приходи чрез не издаване на касови бележки.
  • По-справедлива конкуренция: Когато всички търговци издават касови бележки, това създава равни условия за конкуренция и стимулира лоялното поведение.

Какво да правите, ако търговецът не ви издаде касова бележка:

  • Задръжте плащането: Не се чувствайте длъжни да плащате, ако не получите касова бележка.
  • Поискайте касова бележка: Учтиво напомнете на търговеца за вашето право на касова бележка.
  • Подайте сигнал в НАП: Ако търговецът не ви издаде касова бележка или издадената бележка е фалшива, можете да подадете сигнал в НАП.

За още новини – слушай радио Веселина – най-добрият микс от песни!
 

Хороскоп Виж всички

Новини

Нотификация